27 Juliol, 2015

Coneix alguns consells perquè la teva empresa tregui el màxim profit a Twitter


Vull dedicar-me a la moda i fabricar vaquers”. Aquesta va ser la frase d’un dels cofundadors de Twitter minuts abans que sortís de la seva boca una de les grans idees del segle XXI. Jack Dorsey mai no va pensar que el que en principi va néixer com una plataforma per compartir entreteniment s’acabaria convertint nou anys després en una xarxa social amb més de 271 milions d’usuaris.

Com aprofitar Twitter per a la teva empresa

I què és avui Twitter? És una plataforma d’informació en temps real  que ha canviat per sempre els patrons de relació entre les persones i les marques. El 83% de les petites i mitjanes empreses recomanen Twitter com a eina de màrqueting eficaç i, a més, és la segona xarxa social més consultada pels usuaris per obtenir informació sobre productes, tal com indica el VI Estudi Xarxes Socials de IAB Spain.

Amb aquestes dades, si la teva empresa no és a Twitter, hauries de començar a canviar d’idea. Per fer-ho, compartim alguns consells per treure el màxim profit d’aquesta xarxa social.

  • Escolta: com en la vida real, és el primer que has de fer. De manera senzilla pots saber què diuen els usuaris de la teva marca, quina estratègia està duent a terme la teva competència o detectar converses i comunitats en les quals participar. El cercador de Twitter és una eina d’intel·ligència de mercat a l’abast de tothom.
  • Cuida el contingut: de vegades el teu timeline pot estar ple d’informació que s’acaba perdent o que no ets capaç de trobar. Crea o uneix-te a les llistes d’usuaris (per temàtiques, per sectors, per interessos, etc.) i així podràs assabentar-te del més interessant per al teu negoci.
  • El millor canal d’atenció al client: Twitter s’ha convertit en la plataforma bidireccional de comunicació més eficient per la seva immediatesa i facilitat de resposta. Per això, utilitza-la per atendre les consultes i reclamacions dels teus clients. Recorda que una queixa ben gestionada et portarà segur nous clients.
  • Ofereix una recompensa: concursos, promocions, descomptes. Un benefici és essencial per captar o fidelitzar la teva comunitat.
  • Estil: 140 caràcters no permeten floritures. A diferència de Facebook, a Twitter has de destacar el més rellevant i atractiu del teu producte, com si fos un titular periodístic.
  • Crida a l’acció: si no ofereixes als teus públics d’interès una raó perquè hi romanguin, és probable que et rebutgin immediatament. Convida’ls a participar amb una pregunta o tuiteja contingut que desperti la seva inquietud. Això pot ajudar a augmentar el nivell d’interacció amb la teva comunitat.
  • Freqüència: no és recomanable superar els tres o quatre tuits diaris. Altrament es corre el risc de saturar la teva comunitat. En qualsevol cas, millor dos tuits que aportin contingut atractiu que cinc que siguin irrellevants. Respecte a les millors hores per publicar, els tuits solen aconseguir més interaccions des d’última hora del matí fins a les 6 de la tarda.
  • Foto i vídeo: sabies que avui dia el vídeo és el contingut que més temps pot estar veient l’usuari? Acompanya els teus posts amb imatges o vídeos per cridar la seva atenció.

En línia amb el que explicàvem en un post recent sobre la publicitat en les xarxes socials, Twitter també ofereix la possibilitat d’augmentar la teva visibilitat promocionant el teu contingut. Però, què has de tenir en compte per a això?:

  • Què vull dir i a qui? Twitter té una enorme capacitat de segmentació. Tria bé els criteris per seleccionar el teu públic.
  • Quin tipus d’anunci? Per contestar a aquesta pregunta has de reflexionar sobre el que vols aconseguir amb la teva campanya: donar a conèixer la teva marca?, fomentar la participació del consumidor?, augmentar les vendes? Depenent del teu objectiu, pots promocionar un tuit, posicionar una tendència entre els Trending Topic del dia o promocionar un perfil.
  • Vídeo o imatge? Tots dos t’ajudaran a captar l’atenció del teu públic d’interès.

Si en el moment de dissenyar la teva campanya et sorgeix qualsevol dubte, Twitter t’ofereix informació pràctica a Twitter Ads.

Si aquest contingut t’ha semblat interessant, segueix atent el nostre blog. Durant les setmanes vinents compartirem amb tu un altre post amb consells per treure el màxim profit de Facebook.

En el Grup ”la Caixa” tenim presència a Twitter per a diferents interessos, serveis i empreses del grup, aquí els pots consultar.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *