17 Setembre, 2015

El turisme bat rècords el 2015


Bones notícies per al turisme a Espanya: es preveu que, el 2015, se superin els 65 milions de visitants estrangers de l’any 2014. D’aquesta manera, Espanya es converteix en un dels destins més desitjats del planeta, darrere de països com França i els EUA, i se situa al capdavant del rànquing de competitivitat turística i de viatges, com mostra un informe publicat pel Fòrum Econòmic Mundial.

Així es recull a l’últim informe de ”la Caixa” Research, “El turisme a Espanya: més resistent i competitiu”. Beneficiada pel bon ritme del sector turístic a escala mundial, i també per la difícil situació que travessen alguns països del nord de l’Àfrica i del Pròxim Orient, Espanya ha recuperat les xifres de passatgers aeris, ocupació hotelera i visitants internacionals prèvies a la crisi global. Així mateix, ha estat un dels sectors en què s’ha creat més ocupació (el 2015, el nombre de treballadors va augmentar un 15%, fins als 2,2 milions).

Bons resultats lligats a la competitivitat

El bon ritme del sector turístic espanyol té molt a veure amb el seu grau de competitivitat. Actualment, Espanya se situa al capdavant del rànquing de competitivitat turística i de viatges, segons l’informe biennal que elabora el Fòrum Econòmic Mundial. Aquest estudi s’estructura en funció dels factors i les polítiques que afavoreixen el desenvolupament i l’èxit del sector turístic a cada país.

Dades del turisme a Espanya 2015

Espanya destaca per la quantitat de recursos culturals o naturals de què disposa, així com per la qualitat de les infraestructures relacionades amb aquest sector, com el tren d’alta velocitat o els aeroports dels principals destins turístics. Per contra, se situa per sota de la mitjana d’Europa en l’àmbit dels negocis. La relació competitivitat-preu, malgrat trobar-se en la mitjana europea, no ha millorat en aquests anys en relació amb els altres països analitzats.

Com millorar la competitivitat?

No podem deixar-nos impressionar només per la rellevància del sector turístic en l’economia espanyola, la seva resistència i el seu enorme potencial, ja que encara hi ha alguns reptes per resoldre per tal de no perdre aquest lideratge. Potenciar una oferta turística menys estacional, fomentant un altre tipus de turisme lligat a l’esfera dels negocis o a la gastronomia, és una mesura necessària perquè el turisme a Espanya segueixi batent rècords.

Si vols conèixer més dades interessants sobre els mercats financers i l’economia mundial, et convidem a llegir el dossier “Polítiques per activar el mercat laboral” de setembre de ”la Caixa” Research. També pots seguir @laCaixaResearch per estar al dia de l’actualitat econòmica i financera.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *