Primera jornada d’un MWC ple de propostes innovadores

23 Febrer, 2016

Primera jornada d’un MWC ple de propostes innovadores


Aquesta setmana, més que mai, “el mòbil ho és tot” (mobile is everything). I no només perquè el concepte de “mobilitat” cada vegada està més present en el nostre dia a dia, sinó perquè aquest és l’eslògan, més que encertat, de la nova edició del Mobile World Congress (MWC).

 I així es va demostrar en la primera jornada de la setmana més tecnològica i digitalitzada de l’any a Barcelona, marcada per la participació de Mark Zuckerberg, creador i CEO de Facebook . Després de la seva aparició sorpresa el diumenge passat durant la presentació de Samsung, Zuckerberg va parlar del seu projecte Internet.org, un programa de desenvolupament de noves infraestructures per connectar la gent a tot el món, sobretot les comunitats més allunyades, i per fer-ho també d’una manera ràpida i eficient.

Però Zuckerberg no és l’únic protagonista; Samsung ha presentat ja, davant de 5.000 persones que portaven posades unes ulleres VR, els seus nous dispositius Galaxy S7 i S7 Edge (tots dos dispositius són submergibles, incorporen una càmera d’alta qualitat, bateries més duradores i un processador d’alta velocitat) i la nova càmera Samsung Gear 360, que grava vídeos envoltants en 360 graus, el més innovador en realitat virtual. La companyia coreana segueix apostant per la innovació tecnològica més avançada en la línia dels seus serveis com el mètode de pagament mòbil Samsung Pay, del qual ja disposen els clients de CaixaBank i imaginBank.

Ens esperen encara dies intensos de notícies i novetats tecnològiques, com són la nova targeta virtual eSIM, les xarxes 5G i la incorporació del grafè, el material que revolucionarà aviat la indústria mòbil.

Paral·lelament a les conferències més esperades, l’esdeveniment compta amb el lliurament dels Global Media Awards i programes especials com el Mobile World Summit, que va reunir, durant tot el dia d’ahir, les més destacades agències de publicitat, màrqueting i desenvolupadors d’apps, per debatre el moment actual i predir el futur més immediat. A més, ahir es va iniciar també Connected Women, un conjunt de seminaris que tindran com a objectiu impulsar la inclusió de la dona en el sector digital i financer.

En el marc del congrés, té lloc també la tercera edició de 4 Years From Now (4YFM), una iniciativa impulsada pel Mobile World Capital Barcelona que reunirà 400 start-ups i 500 inversors de tot el món a la Fira de Montjuïc de Barcelona. Durant quatre dies, l’esdeveniment comptarà amb la presència d’unes 2.100 companyies de diferents sectors, des de telefonia fins a finances (174 de les quals són espanyoles) i s’espera un nou rècord d’assistència amb més de 95.000 participants.

El #MWC16 va tancar ahir amb èxit i dóna sortida avui a una segona jornada en què les propostes més innovadores del sector mòbil segueixen sent, sens dubte, les protagonistas.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *