Quin és el sostre d’Instagram?

16 Febrer, 2016

Quin és el sostre d’Instagram?


Durant la curta però intensa vida del la web 2.0 hem vist ràpids ascensos i desaparicions graduals de diverses xarxes socials i utilitats que semblaven indispensables.

Algunes van arribar a ser hegemòniques en alguns nínxols de població, cosa que no va impedir el seu declivi. Instagram és des de fa temps la perla de les adquisicions de Facebook, juntament amb Whatsapp. De fet, la xarxa social de fotografies té millors perspectives econòmiques per aportar als bons comptes que Facebook ha presentat recentment.

Tot i que no hi hagi xifres oficials, sí que hi ha estimacions que xifren en entre 1.200 i 2.000 milions de dòlars la suma que Instagram hauria generat el 2015. No és pas estrany. Grans estrelles internacionals de la música, del cinema, futbolistes… utilitzen aquesta eina nascuda i crescuda als telèfons mòbils per publicar els seus missatges més populars.

Tenen tanta repercussió que fins i tot en més d’una ocasió hem vist aparèixer Instagram als titulars de les notícies perquè famosos han publicat alguna fotografia o vídeo que ha aconseguit la màxima expectació entre els seus fans.

Però Instagram no només viu de superstars. També és la xarxa social preferida entre els joves, i els seus gestors estan començant a fer grans esforços en la seva estratègia comercial per acostar-se a les petites empreses. És el pas lògic després de la incorporació de grans marques a la xarxa social. Tant és així, que fins i tot Forrester Research subratllava que Instagram és la millor plataforma perquè les marques interactuïn amb els seus usuaris.

Així doncs, cada vegada són més els que se sumen a aquesta xarxa social. En el seu conjunt, a finals de setembre, la mateixa companyia va celebrar que havia superat la barrera dels 400 milions d’usuaris en només cinc anys.

Però la corba ascendent no mostra senyals de fatiga de moment. Segons un estudi d’eMarketer, només als EUA, es preveu que Instagram arribi als 111,6 milions d’usuaris el 2019.

A què es deu aquest èxit?

Enrique Dans, professor de Sistemes d’Informació a IE Business School, respon aquesta pregunta al seu blog i apunta que gran part del seu triomf es deu al fet que “és una xarxa social construïda al voltant de la fotografia, creada per experts en fotografia que han sabut dissenyar un procediment en què el treball amb la imatge és una delícia, i ofereix una gratificació elevada amb un cost baixíssim”.

Dans va un pas més enllà de la força de la imatge i esmenta el potencial de les converses que es generen: “els més joves utilitzen Instagram gairebé com a programa de xat, com a lloc on tenir converses de tota mena, encara que sovint la conversa deixi d’estar relacionada amb la imatge que es va compartir originalment”.

Amb tot, és difícil establir quin és el sostre d’Instagram, però hi ha una cosa ben clara: ara més que mai, una imatge val més que mil paraules.

CaixaBank també compta amb el seu espai a Instagram 

Simplement heu d’introduir el nom de la nostra entitat, “CaixaBank”, al cercador de l’aplicació i el compte verificat us apareixerà de seguida. Volem transmetre els valors que des de fa 110 anys marquen la manera d’entendre el negoci bancari a ”la Caixa” i ara a CaixaBank. Un model de compromís social i sostenibilitat, recolzat en la qualitat i confiança dels clients. A través d’imatges que no són les habituals en la comunicació de les entitats financeres, el perfil de CaixaBank a Instagram va creixent a poc a poc, i us hi esperem amb les vostres aportacions.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *