E-commerce: tendències pel i per al client

11 Juliol, 2016

E-commerce: tendències pel i per al client


L’e-commerce ja forma part del nostre dia a dia. Els professionals del comerç digital són conscients de la magnitud d’aquest fenomen i no paren d’oferir noves solucions i serveis per millorar al màxim l’experiència del client.

El camí que queda per recórrer és llarg i si les empreses volen continuar conquerint nous horitzons, serà important l’adaptació a les tendències del moment. Te les expliquem en aquest apunt:

  1. m-Commerce o comerç mòbil: 2015 va ser l’any de la seva consolidació i el 2016 no pararà de créixer. Un estudi de la consultora de tecnologia VASS assegura que el comerç mòbil creixerà un 48% aquest any. Si l’any passat es parlava de la importància del responsive (webs adaptades a multidispositiu) per evitar el rebuig dels consumidors, enguany el vocabulari ha canviat. El sector ha descobert que, per la pròpia especificitat dels telèfons intel·ligents, la conversió a compra és menor, i cada millora en el procés, per petita que sigui, pot marcar la diferència.

    En aquest sentit, les aplicacions mòbils, encara que no permeten obtenir dades tan completes de client i compra com les que pot proveir Google, són un vehicle estratègic per a la fidelització dels clients. Així mateix, s’espera que les apps de pagament integrades com CaixaBank Pay, Apple Pay o Samsung Pay puguin enlairar-se el 2017. De moment, només un 1% de les compres es fan amb aquesta tecnologia.

  2. Social commerce: un estudi d’Econsultancy sosté que el 61% dels clients llegeixen opinions on-line abans de prendre decisions de compra i que aquestes reflexions generen 12 vegades més de confiança que les descripcions de producte. Escoltar, canalitzar i saber participar en la conversa quan cal és fonamental per a les marques. El xat és una de les eines per a aquesta gestió de la reputació del comerç digital i Amazon un dels casos d’èxit en aquesta estrategia.
  3. Omnichannel: la línia entre l’on-line i l’off-line és cada vegada més fina. Són les anomenades solucions cross-channel, que uneixen tots dos entorns en una sola interfície. D’aquesta manera, totes les fases de la compravenda, des de la promoció fins a l’arribada del producte al consumidor final, es combinen en tots dos formats. Quins avantatges principals té aquest procés? Ampliació dels canals de venda, més captació de clients i informació més completa donada pel procés de compra, etc. El showrooming o examen in situ, començar el procés a la botiga física i acabar-lo a través d’Internet, és una de les pràctiques de moda del momento.
  4. Lliuraments ràpids: connectant amb l’anterior, les empreses estan sumides en una cursa per arribar abans que els seus competidors. El client és impacient i companyies com Del Super s’han adonat d’aquesta necessitat del mercat. Què fan? Han signat acords amb grans empreses de distribució perquè el client tingui la compra on vulgui en menys d’una hora. El fenomen també funciona al revés. Mitjançant els sistemes click & collect, l’usuari pot fer la compra des de qualsevol dispositiu i recollir-la a la botiga física en menys de dues hores.
  5. Ludificació: aquest fenomen radica en la utilització dels elements del joc per a la dinamització d’un procés. El seu ús cerca aconseguir un comportament determinat per part de l’usuari. En e-commerce pot anar encaminat a millorar la conversió, el trànsit o les visites. Així, es pot dissenyar des d’una competició entre usuaris per veure qui finalitza abans el seu procés de compra o un programa de punts per convidar els amics a la pàgina web.
  6. Creixement dels marketplaces: una altra de les tendències que sembla que creixerà en els propers mesos. Un marketplace o mercat web és una botiga de botigues, com seria eBay o Amazon. Fins ara ha estat un espai dominat per gegants com aquests que han ajudat d’altres de més petits a col·locar el seu producte en altres canals. Tanmateix, el 2017 podria ser l’any en què actors de menys pes irrompessin amb força en l’escena dels mercats web.

T’ha interessat aquest post? Llegeix més contingut actual sobre e-commerce al nostre blog.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *