Com pot ajudar Google a predir dades sobre el turisme?

02 Agost, 2018

Com pot ajudar Google a predir dades sobre el turisme?


El turisme és un sector que durant les últimes dècades ha experimentat un auge considerable. Segons el nou Informe Sectorial de Turisme de CaixaBank Research, si mirem enrere podem veure que, mentre que el 1950 es van registrar un total de 25 milions de turistes a tot el món, el 2017 es van assolir els 1.323 milions. Les xifres il·lustren, doncs, la importància del sector del turisme dins l’economia a tots els països del món.

Espanya ocupa, des de 2017, la segona posició en el podi de destins favorits a nivell mundial. És per això que el sector turístic és un element clau per al creixement de l’economia espanyola. Les dades parlen per elles mateixes: el 2017, 82 milions de turistes van visitar Espanya, un registre superior als 52 milions de visitants que van venir el 2009. A més, el 2018 el PIB turístic augmentarà un 3,4%, amb l’arribada de 84 milions de turistes de tot el món i amb un total de 91.000 milions d’euros de despesa turística. Amb totes aquestes dades sobre la taula, el sector turístic espanyol s’ha consolidat com un referent a nivell mundial.

Com ajuda Google a preveure l'evolució del turisme a Espanya

Nascut als Estats Units, Google és el cercador més utilitzat d’Internet que rep milions de visites al dia i que acumula una infinitat de dades. Per aquesta raó, Google s’ha convertit en una eina clau que ajuda a definir quines seran les tendències del turisme a Espanya durant els propers mesos. I no només això, sinó que ara, amb aquestes mateixes dades, es poden arribar a estimar xifres sobre el turisme durant els mesos següents.

Google és, sense cap mena de dubte, una de les plataformes més utilitzades per organitzar un viatge. Per això, les tendències de les cerques de Google relacionades amb el turisme a Espanya ens ajuden a tenir una aproximació del nombre de turistes que vindran en els propers mesos depenent de la seva nacionalitat. A partir d’informació extreta de Google i de l’Institut Nacional d’Estadística, entre altres fonts, CaixaBank Research ofereix altres dades interessants, com per exemple que els neerlandesos i els alemanys organitzen el viatge amb més antelació –12 i 11 mesos, respectivament–, a diferència dels anglesos i els italians, que fan els preparatius mesos després.  Google és, sense cap mena de dubte, una de les plataformes més utilitzades per organitzar un viatge. Per això, les tendències de les cerques de Google relacionades amb el turisme a Espanya ens ajuden a tenir una aproximació del nombre de turistes que vindran en els propers mesos depenent de la seva nacionalitat. A partir d’informació extreta de Google i de l’Institut Nacional d’Estadística, entre altres fonts, CaixaBank Research ofereix altres dades interessants, com per exemple que els neerlandesos i els alemanys organitzen el viatge amb més antelació –12 i 11 mesos, respectivament–, a diferència dels anglesos i els italians, que fan els preparatius mesos després.

Perspectives favorables per al sector turístic a Espanya

Les dades fins al juny de 2018 mostren que les cerques de Google sobre turisme a Espanya han augmentat respecte a l’any anterior. Aquesta positiva evolució, juntament amb les bones perspectives de creixement econòmic dels principals països emissors, fa preveure que, el 2018, el turisme creixerà a un ritme anual del 3%, una xifra notable encara que inferior als excepcionals ritmes de creixement dels últims anys i en consonància amb el menor ritme de creixement del turisme a nivell mundial i de la reducció de l’anomenat “turisme prestat”.

Egipte, Tunísia o Turquia havien impulsat de manera temporal el turisme a Espanya. Tanmateix, durant els últims mesos la inestabilitat geopolítica d’aquests països competidors ha disminuït notablement, per la qual cosa l’efecte del turisme prestat és cada vegada menor. De fet, si el to de la cobertura mediàtica en aquests països fos el mateix avui dia que el registrat el 2016, CaixaBank Research estima que el nombre de turistes a Espanya podria augmentar en un 4,7% el 2018 i no en un 3% com està previst.

En definitiva, Google es pot convertir en una eina molt important per a la predicció dels fluxos d’entrada de turistes a Espanya. Amb totes les dades exposades anteriorment, podem arribar a la conclusió que el nombre d’entrada de turistes estrangers seguirà creixent durant els anys 2018 i 2019. Aquest fet es veurà afavorit, especialment, pel creixement del PIB dels principals països emissors de turistes. Tot i així, es recomana o afluixar la guàrdia i seguir treballant per consolidar la posició d’Espanya com una de les destinacions preferides arreu del món.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *