24 Desembre, 2009

CaixaMòbil Store: descàrregues per al teu mòbil

CaixaMòbil Store és la tenda d’aplicacions que permet descarregar gratis aplicacions, per a tots els mòbils del mercat, amb funcionalitats diverses. CaixaMòbil Store permet des de recarregar el saldo en targetes de prepagament o telèfons mòbils fins a fer un pressupost de despeses domèstiques mensuals, comprar entrades per a espectacles o invertir en Borsa. En total, l’entitat ha obert la tenda amb 18 aplicacions, a les quals se’n sumaran més en les properes setmanes. “la Caixa” es converteix en la primera entitat financera del món en seguir les passes de l’App Store d’Apple i crear un lloc de descàrregues per a telèfons mòbils. Les aplicacions són totalment gratuïtes i estan a disposició del públic en general. Els programes d’operativa financera van dirigits a clients de l’entitat i sol·liciten identificació de seguretat cada cop que s’inicia una operació. No obstant, altres serveis, com el localitzador de caixers i oficines o l’aplicació de compra d’entrades, són vàlids per a qualsevol persona i admeten pagaments amb targetes d’altres entitats. L’ entitat catalana ha continuat desenvolupant la seva oferta en els diferents mercats on line d’aplicacions per a mòbils. És l’única entitat financera amb presència en les principals stores desenvolupades pels fabricants i operadors del sector: l’App Store d’Apple, l’Android Market de Google, l’App World de Blackberry i les tendes on line de Palm i Vodafone. Abans de finals d’any està prevista l’arribada a la “mstore” de Movistar i a la plataforma Ovi de Nokia. L’entrada en aquest tipus de plataformes ha suposat que les aplicacions de "la Caixa" s’hagin descarregat més de 300.000 cops.

INNOVACIÓ
15 Desembre, 2009

Eradicar la pobresa infantil

L’Obra Social "la Caixa" ha destinat més de 100 milions d’euros a CaixaProinfància, el programa de superació de la pobresa infantil que l’entitat financera impulsa des de fa dos anys i amb el que manté un ferm compromís d’estabilitat que permet l’atenció continuada i a llarg termini dels menors beneficiaris. CaixaProinfància ha arribat a 139.095 nens d’entre 0 i 16 anys de tot Espanya, així com a les seves famílies que passen per una situació de dificultat. El percentatge de nens pobres ha augmentat en els darrers anys en la majoria de països desenvolupats, incloent-hi Espanya, convertint-se en la màxima prioritat d'UNICEF. La finalitat d’aquesta iniciativa és garantir que, malgrat les dificultats, aquestes llars tinguin la porta oberta a un futur millor i gaudeixin de les mateixes oportunitats que la resta. Un dels objectius fonamentals del programa és garantir la promoció socioeducativa del nen, a través d’ajudes destinades al reforç educatiu, suport psicològic, centres oberts, colònies i campaments infantils i escoles d’estiu. Entre aquestes ajudes s’inclouen les que faciliten l’accés a béns bàsics (alimentació, productes d’higiene, equipament escolar, ulleres i audiòfons). La iniciativa de "la Caixa" es desenvolupa a deu ciutats espanyoles i les seves àrees metropolitanes: Barcelona,València, Sevilla, Múrcia, Màlaga, Madrid, Bilbao, Saragossa,Balears i Canàries.

INNOVACIÓ