Com trien el seu banc les empreses?

25 Maig, 2016

Com trien el seu banc les empreses?


Proximitat, imatge, condicions, amplitud de la xarxa d’oficines. Aquestes són les principals raons que porten una empresa a triar un banc. Així ho revela l’últim estudi FRS Inmark sobre el comportament financer de les empreses que facturen entre 1 i 100 milions d’euros a Espanya*, segons el qual CaixaBank és el banc més escollit per les empreses amb un 44,9% de les empreses.

Quines variables es tenen en compte per mesurar el valor dels serveis bancaris oferts a les empreses?

  1. Top of mind

Contesta ràpid: un banc? El resultat de la resposta és el que es coneix amb el nom de notorietat espontània, és a dir, el primer nom que ens ve al cap quan ens pregunten per alguna cosa. El 2008, CaixaBank ocupava el quart lloc entre les entitats bancàries top of mind, amb un 15% de respostes. En només sis anys, CaixaBank s’ha alçat amb el primer lloc fregant el 19% de respostes en primer terme.

  1. Grau de relació amb els professionals

Com considera de freqüent la relació amb el seu banc? Aquesta pregunta mesura la proactivitat de la relació del gestor amb l’empresa. Per als entrevistats, un 26,9% de persones consideren que la freqüència de les relacions amb CaixaBank és alta.

  1. Satisfacció presencial i on-line

L’informe FRS Inmark mostra un lleuger descens en la valoració del servei en el sector durant els últims anys. Dels 8,23 punts de 2008 s’ha evolucionat a una mitjana de mercat de 7,39 punts. A CaixaBank, l’índex de satisfacció d’empreses ens atorga 104,7 punts en el segon trimestre de l’any 2015, valor que equivaldria a una puntuació de 8,5 sobre 10, molt per sobre de la mitjana.

Trimestre a trimestre des de 2013, la xifra ha crescut sense excepció. Ser l’únic banc europeu amb Certificat AENOR d’Assessorament Banca Empreses ens obliga a seguir oferint un servei de màxima qualitat.

L’estudi també s’ha centrat a saber quina valoració fan els clients empresa dels seus bancs. Per a aquells que han considerat a CaixaBank la seva primera opció, el grau de vinculació ha augmentat fins al 39% el 2016.

En banca digital, CaixaBank és també l’entitat número 1 per nombre de clients actius. Aquest lideratge s’ha vist reforçat amb el llançament d’imaginBank, el primer banc només mòbil a Espanya. En empreses, l’ús dels canals on-line bancaris també està estès. Un 67% dels clients empresa afirma que està satisfet amb la banca digital, sentiment que s’amplia en el cas de CaixaBank, que assoleix un 76%.

  1. Condicions de finançament

Segons l’estudi, les condicions econòmiques són el criteri principal que regeix l’elecció d’un banc per part d’una empresa. L’estudi s’ha preguntat per la satisfacció general en quatre productes/serveis bancaris clau tenint en compte diversos factors: adequació de l’oferta, senzillesa de contractació, interessos o proactivitat en la comercialització. Aquesta és la posició de la nostra entitat respecte al mercat:

  • Productes de finançament. CaixaBank supera la mitjana en aquests tres factors: adequació de l’oferta, proactivitat en la comercialització i senzillesa per a la contractació.
  • Productes d’estalvi. CaixaBank està per sobre de la mitjana en totes les variables.
  • Serveis. CaixaBank excedeix la mitjana del sector en senzillesa de contractació i proactivitat en la comercialització.
  • Comerç exterior. Es tracta del servei amb més nivell de satisfacció general de CaixaBank respecte al mercat (66,7% i 60%, respectivament).
  1. Nombre de bancs per empreses

FRS Inmark analitza també la concentració bancària, és a dir, el nombre de bancs amb què operen les empreses per als seus negocis. En aquest sentit, ressalta la baixada de la mitjana de bancs amb què s’opera per empresa. El 2010, la xifra se situava en 3,23 i ara ha caigut a 2,90, descens que posa de manifest l’augment del grau de fidelització de les empreses amb les seves entitats.

Per què trien CaixaBank?

L’eficàcia i la imatge són, segons FRS Inmark, les principals variables per les quals el 44,9% d’empreses ens trien com a entitat. Al preguntar per motius més concrets, els nostres clients han destacat per damunt de la resta la reputació, la solvència i la imatge de compromís social, on CaixaBank s’ha situat en primera posició en el mercat.

Vols saber-ne més sobre serveis bancaris a empreses? Descobreix-ho a CaixaBank Empreses

* L’estudi FRS Inmark sobre el comportament financer de les empreses que facturen entre 1 i 100 milions d’euros a Espanya ha fet 2.700 entrevistes a responsables de relacions financeres d’empreses espanyoles entre setembre de 2014 i febrer de 2015.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *