Turisme, motor de canvi per a l’economia espanyola

22 Juny, 2017

Turisme, motor de canvi per a l’economia espanyola


Que Espanya és un dels països més atractius turísticament està més que provat. L’últim informe del Fòrum Econòmic Mundial així ho demostra: Espanya és, per segon any consecutiu, el país amb el sector turístic més competitiu del món, per davant de França, Alemanya o el Japó. La seguretat, les infraestructures i el patrimoni cultural conformen el còctel perfecte per a una atracció turística pràcticament immillorable.

El Informe Mensual de Juny de CaixaBank Research, “Turisme, viatjant al futur”, és una altra prova irrefutable del dinamisme del sector turístic a Espanya, així com de la seva influència en l’economia. Segons aquest informe, el turisme representa el 16% del producte interior brut a Espanya.

A més, només l’any 2016 al país van arribar 75 milions de turistes. Una xifra que no és menys ambiciosa per a les previsions del 2017: 84 milions. Per a Josep Mestres Domènech, economista del Departament de Macroeconomia, Àrea de Planificació Estratègica i Estudis de CaixaBank, els beneficis econòmics que generen aquests turistes no es veuen reflectits únicament en aquest sector: “Els serveis directament lligats a la demanda turística en són els més beneficiats, però també ho acaben sent altres sectors aparentment menys lligats al sector turístic, com la indústria i el sector primari”.

Sector del Turisme a Espanya

Més enllà dels beneficis estrictament econòmics que genera el turisme, és important destacar també la contribució del sector a la creació de llocs de treball. Segons Mestres, “el 2015 el turisme va utilitzar directament i indirectament 2,5 milions de persones, fet que representa el 13% del volum total d’ocupació”.

El repte de mantenir-se en el podi

Encara que la conjuntura sigui favorable i ofereixi bones previsions, el fet cert és que el sector ha d’afrontar diversos reptes, principalment el de mantenir la qualitat de l’oferta turística. Per fer-ho, Judit Montoriol Garriga, economista del Departament de Macroeconomia, Àrea de Planificació Estratègica i Estudis de CaixaBank, proposa, entre altres coses, augmentar la mida empresarial (tenir més empreses grans), per facilitar així l’accés a la inversió estrangera, i apostar per la formació del capital humà: “La qualitat percebuda pel client depèn en gran mesura de l’equip humà que presta el servei”, assenyala Montoriol.

Per part seva, Jordi Singla, també economista del Departament de Macroeconomia, Àrea de Planificació Estratègica i Estudis de CaixaBank, apunta els següents reptes per al sector turístic espanyol: “El sector ha d’adaptar-se a una demanda canviant en el futur, ha d’aconseguir una coordinació amb els altres sectors de l’activitat econòmica, i la legislació ha d’adaptar-se per promoure un desenvolupament sostenible del sector i perquè puguin desenvolupar-se els nous models de negoci que han nascut o poden néixer amb les noves tecnologies”.

Tots els detalls sobre la importància i l’impacte del sector turístic per a l’economia espanyola es poden consultar sencers al web de CaixaBank Research.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *