06 Setembre, 2017

Banca digital: Què pot fer el big data per tu?


 

La irrupció del big data en el sector bancari és una realitat que avança a passos de gegant i les entitats financeres en són conscients. Segons un informe elaborat per KPMG i Funcas, un 73% dels bancs a Espanya ja promouen iniciatives de big data i d’anàlisi d’informació.

Des del 2014, CaixaBank explora què pot aportar la tecnologia a l’àmbit de la intel·ligència de dades. Així ho afirma Mariona Vicens, directora de Desenvolupament i Innovació Estratègica de CaixaBank, en el marc de la Masterclass “Benefits of big data” organitzada per The Banker en col·laboració amb CaixaBank.

La directora destaca que la banca ha vist l’oportunitat d’aplicar el big data, l’aprenentatge automàtic i l’analítica avançada en 3 àrees principals. En primera instància: els clients. Aquesta tecnologia permet prestar un millor servei gràcies a l’elaboració de bases de dades, una eina essencial, per exemple, per oferir millors preus i una oferta més personalitzada al client.

D’altra banda, el segon sector és el dels marges de negoci del banc, en què també permet fer un servei més personalitzat pel que fa a la fixació de preus. I finalment, l’àrea que engloba tot el que està relacionat amb la seguretat i la millora de l’eficiència empresarial, ja que el big data permet identificar comportaments sospitosos de frau i reduir costos.

CaixaBank va veure el gran oceà d’oportunitats que oferia el big data i ha fet una aposta transversal per aquesta nova tecnologia dins el Pla Estratègic 2015-2018.Quin era l’objectiu? Ser una eina comercial i de gestió interna per aconseguir optimitzar els recursos.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *